Jeśli klient zwróci towar który był sprzedany..
i przyniesie paragon na tę rzecz, to jeśli chcę o tą kwotę pomniejszyć obrót i podatek VAT, to jak mam to udokumentować? Czy muszę prowadzić jakąś ewidencję takich zwrotów? Czy mam zatrzymać ten paragon klienta?
Porada:
W takiej sytuacji należy dokonać korekty obrotu wynikającego z raportu fiskalnego. Dla sprzedawcy korzystne jest, by klient, który zwraca towar dostarczył paragon fiskalny, gdyż może on być dowodem na to, że towar ten został zwrócony. Paragon taki można opisać i przechowywać. Przepisy nie nakładają obowiązku prowadzenia specjalnej ewidencji zwrotów. Nie mniej jednak, podatnik może takie zestawienie dla własnych celów prowadzić.?
(źródło: e-prawnik.pl)
Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie, kiedy powstała oryginalna publikacja w piśmie.
kasy
kasa fiskalna