Jakie są obowiązki podatnika podatku VAT związane z fiskalizacją drukarki/kasy fiskalnej?
Czy fiskalizację taką trzeba wcześniej zgłaszać do US?
Kwestie dotyczące kas rejestrujących są przedmiotem regulacji rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników.
Podatnicy mogą stosować do ewidencji wyłącznie kasy lub system kasowy, które posiadają, decyzję ministra właściwego do spraw finasów publicznych o spełnieniu wszystkich wymogów dotyczących warunków i kryteriów technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące. Podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani do zgłoszenia kasy (zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia) w terminie 7 dni od dnia jej fiskalizacji do naczelnika urzędu skarbowego w celu otrzymania numeru ewidencyjnego kasy. Ponadto, również służby serwisowe są obowiązane poinformować naczelnika urzędu skarbowego o fiskalizacji kasy u podatnika nie później niż w terminie 7 dni od dnia jej dokonania. Naczelnik urzędu skarbowego, po zgłoszeniu fiskalizacji kasy przez podatnika, nadaje kasie numer ewidencyjny. Numer ten nie ulega zmianie w przypadku zmiany właściwości naczelnika urzędu skarbowego. Numer ewidencyjny kasy oraz książki kasy są identyczne i nie mogą być przypisane innym urządzeniom. Numer ten powinien zostać przez podatnika naniesiony na obudowę kasy w sposób trwały. Ponadto, podatnik użytkujący już kasę fiskalną powinien dopełniać szeregu obowiązków wskazanych w tym rozporządzeniu, w tym, między innymi, co 12 miesięcy zlecać serwisowi obowiązkowy przegląd technicznego kasy.? (źródło: e-prawnik.pl)
Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie, kiedy powstała oryginalna publikacja w piśmie.