Kwestie reklamacji towaru, a kasa rejestrująca

Kwestie reklamacji towaru, a kasa rejestrująca

 

"Gazeta Prawna" porusza kwestie korekt sprzedaży poza kasą fiskalną. Ewidencja tych korekt prowadzona poza kasą rejestrującą musi w sposób czytelny umożliwiać ustalenie właściwych należności oraz wskazywać powody dokonania korekty rachunku.

Kasy rejestrujące nie mają możliwości robienia żadnych zmian po zakończeniu sprzedaży i wydrukowaniu paragonu fiskalnego. Stąd konieczność innego sposobu prowadzenia ewidencji dokonywanych korekt sprzedaży. Przepisy podatkowe nie regulują, jak powinno się to robić . Praktyka pokazuje, że podatnicy radzą sobie z prowadzeniem ewidencje korekt w różny sposób.

Ministerstwo Finansów w 10 stycznia 1994r. wydało pismo (nr PP7-7253/010/94), które określa jak co powinna zawierać prawidłowa ewidencja korekt: "nazwisko (nazwę) podatnika, jego adres (siedzibę) oraz adres punktu sprzedaży, NIP, logo i numer kasy fiskalnej, numer paragonu, który podlega korekcie, nazwę towaru, przyczynę dokonania korekty wraz z datą jej dokonania, poprzednią wartość sprzedaży, stawki i kwoty podatku, aktualną (po korekcie) wartość> sprzedaży, stawki i kwoty podatku."

Ministerstwo podkreśla jednak, że korektę sprzedaży można dokonać tylko w momencie, gdy kupujący oddaje oryginał pierwotnego paragonu fiskalnego. ( Autor: Edyta Wereszczyńska, "Jak prawidłowo rozliczać reklamacje w kasie fiskalnej? , źródło: Twoja-Firma.pl, data artykułu: 2.10.2006 )>

 

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie, kiedy powstała oryginalna publikacja w piśmie.

fiskalne

kasy

Copyright © 2007-2024 Kasy i drukarki fiskalne, sprzedaż, serwis, obsługa. All rights reserved.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Zaloguj się do swojego konta